nuff

Tuesday, February 15, 2011

OH Dunia misi

Hype readers..oke..sebelum mulakan cakap-cakap kosong ni thank tuk kowang yg baca blog buruk ni..rasa cam da lama ta mengadap blog nih..tak da masa..banyak assigment yang berbagai..dunia bakal nurse camni la..ingat doctor jea ke nak buzy-buzy..nurse lagi buzy dari doktor tau..kalau kat hospital la..huhu..ta caya? terpulang..haha..

dulu masa aku kecik-kecik, aku sangat tak suka pada misi-misi..sangat takut..bila tengok misi jea rasa cam jantung tuh cam ta dapat oxygen sepenuhnya..tak tau la kenapa..masa tu kalau pasal misi tu pikir cam pembunuh tau..haahh..pelik jugak camna la masa tyme kanak-kanak rebina perlu berfikiran camtu..aku pasti kowang pon camtu gak kan dulu..mau tak nya, bila sebut pasal jarum jea mesti pikir pasal misi..tak da plak pikir sal doktor nak cucuk..almaklum la, mak bapak aku suka gertak aku la konon dulu-dulu bila aku nakal kat klinik or kat spital..kononnya kalau aku nakal nati misi cucuk..haha..yang aku pon takut la sangat...

oke..tu suma dulu..jauh dari umur aku sekarang..perkara sedemikian tak lagi aku rasa..da besar doe..sekarang, amik ko aku da tak takut la cam dulu..sekarang aku da lalui kerjaya seorang student nurse..ta lama lagi jadi nurse..hahh..masa skolah sumpah aku tak pernah terfikir yang aku akan jadi nurse..ta da rasa pon nak jadi nurse..tak sangka la sangat nak jadi nurse..tak mungkin la masa tu..haah..sekarang aku dah lalui jurusan nih..ntah pa yang aku kena rasuk ntah bila aku terima tawaran dalam jurusan ni mula-mula tu..mak bapak aku pon cam pelik-pelik jea..buang tebiat sangat ke anak dia..dia kenal sangat anak pompuan dia ni bukan cam owang lain..ganas semacam..maklum la,dalam family sumanya laki.aku pompuan sowang, mana nak datangnya kelembutan aku ni..

after that..aku tekat nak ambik jurusan ni..owhh..baru aku tau..nurse itu seni, simple..paham ke? nurse tu sungguh indah..sungguh mulia..bukan setakat rawat orang..boleh jadi pengajar kepada patient..boleh cuci berak patient lagi..sapa sanggup??comfirm kowang tak sanggup kalu kowang bukan dalam bidang ni..kalau kowang sanggup..tabik spring aku bagi kat kowang..sumpah and ikhlas dari ati aku...hati akan tenang sangat kalau dapat bantu owang yang perlukan..kita ni amat bertuah kerana di beri kesihatan yang sihat....so tak rugi la kalau kowang di profesion nih..aku dulu pon tak suka ngan benda kotor..jijik ngan muntah..najis..tapi tu lah permainan aku sekarang dan akan datang..tak da halangan lagi bagi aku sekarang..insyallah..

SESUNGGUHNYA..I'M PROUD TO BE A NURSE!! peace ~_*




No comments:

Post a Comment

Anda yang ke berapa: