nuff

Friday, July 8, 2011

Terkilan T_T aku selfish!

uihh..dah lama rasa tak menhupdate blog cabok ni..buzy la sangat tak dan nak menaip..hehe

oke, berhubungan dengan tajuk yang tertera kat atas tu..actually cerita nya camni la....

nak tau tak dengan sapa aku terkilan..bukan ngan boyfren..ngan parent aku...

minggu 'sudah' aku gerak balik kedah...aku punya plan tak da la beriya sangat nak balik kedah..mula maen-maen jea nak balik..mau tak nya cuti aku just 2 hari..macam tak berbaloi oi balik kedah dari sini ambik masa 8 jam..tiket bas p dan balik 100 lebih..balik malam sampai pagi....

tapi, dengan semangat yang kaut oleh mama, bapa, kawan-kawan and boyfren..aku dah tak pikir panjang terus balik kampung..cehh, pikiran singkat jugak aku ni..

oke..aku tetap balik kampung dengan jayanya..bila sampai kat umah mula la sibuk nak beli tiket balik kuantan balik..nak balik kena betul-betul beli tiket yang bas laju, sampai cepat sebab tak nak sampai lambat takut tak sempat pegi praktikal..oke..bila pi beli punya beli dan cari..tiba-tiba tiket bas yang cepat pulak tak da..shit betul la masa tu..so terpaksa la aku balik awal dari kedah sebabb kena turun kl dulu..kira nya aku transit kat kl dulu la..so dengan hati yang reda aku tima jea walaupon baru jea sampai kedah, esok pagi tu dah nak kena gerak balik kuantan shit..

oke tak pa..aku mula siap-siap pack barang untuk gerak naik bas..pagi tu aku ngan bapa aku, semangat jea tunggu bas..uiii..benda nak jadi dalam masa tu jugak kan, aku tunggu bas yang bakal aku naik tu selama 2JAM..2 jam gila,,perhh..tahap kesabaran aku mula hancur, kesabaran bapa aku tak yah cakap la..dah banyak kali call kuanter bas, alasan dia..tunggu jea..pe arhh..dah la aku nak kejar masa tuk sampai kl cepat coz my bff dah beli kan tiket untuk naik dari kl ke kuantan..dah 2jam tunggu tu baru la si tauke tiket datang..nak tau dia cakap apa? 'cik mintak maaf la, bas rosak kat exit alor star tadi, bas ganti ada tapi lambat lagi nak sampai'....aku mula tergamam..bapa aku dah tak pikir panjang cakap kat tauke tu suh bagi balik duet tiket, dan bapa aku nak hantar aku ke kl..puyyohh..

mula-mula ingat bapa main-main..bukan apa mama dan bapa aku tu dah la tengah keja..terpaksa la ambik cuti sebab nak hantar aku, memang laa tak da masalah bagi diorang..mama pula tengah puasa..aku bukan apa, cuma aku terkilan sebab mama bapa adik terpaksa pegi kl dari kedah semata-mata nak aku cepat sampai kuantan supaya aku tak terponteng dari kerja..tu ja..diorang tak nak aku tak pegi keja walau sehari..tapi sedangkan diorang terpaksa tak pi kerja sebab aku..ambik cuti beberapa hati sebab aku ni ha..

mulanya, aku tak rasa pun camtu suma, aku selfish...tapi bila dah sampai kl, dah naik bas..aku rasa terkilan ya amat..tu lah first time aku naik bas terus nanggis-nanggis sampat sembab mata aku..aku nanggis teresak-esak kat dalam bas..huhu..aku dah tak peduli apa orang nak cakap..dah la, baru sampai kl, dah kena terus naik bas..tak sempat nak duduk-duduk kejap ngn mama bapa adik..dah tu, mama bapa adik mesti letih sangat sebab aku!

mama...bapa...dik on mintak maaf...dik on selalu menyusah kan mama ngan bapa...dik on paling nakal..tak cam anak mama bapa yang lain..dik on selalu menyusahkan mama bapa, selalu menghabiskan duet mama bapa...mintak maaf...


..............................

naik keta jugak la....
cian adik..dah leteh-leteh balik skola kena hantar aku plak..kuaajaq toi aku ni..arghh


ketabahan seorang bapa memandu untuk seorang anak nya..huhu..

dari siang sampai malam..........





_end_

1 comment:

Anda yang ke berapa: