nuff

Sunday, November 7, 2010

aku hanya student nurse


salam suma..selamat petang..

let me tell bout my life since 18year 4month..
oke2..sejak aku bergelar student nurse di sebuah kolej swasta di satu bandar yang agak tak besar ni di pantai timur M'sia..tapi boleh di katakan kos hidup untuk hidup kat sini amat tinggi..erm sejak ini, aku tak selalu boleh jumpa family aku..aku tak selalu dapat bersama family aku, clebrate birthday family aku, pergi bercuti dengan seluruh kerabat aku...ermm never..tak pernah langsung..demm....

pernah jugak aku merungut ngan mama aku..apa mama aku cakap..dia cakap aku belajar, kena la ikut cara belajar..bukan ikut jadual sendiri..oke..sabar jea sebagai student..nak-nak lagi student nurse..student nurse! student nurse! apa yang ada dengan student nurse..

ermm..student nurse yang aku rasa lebih-lebih susah dapat cuti..sangat susah..kalau sebelum tyme cuti sem.. budak-budak kos lain da sibuk mengemas barang-barang, dah sibuk beli tiket nak balik sana nak shopping situ, nak pegi holiday sana..erm tapi student nurse ni cuma dapat tengok gelagat mereka-mereka..

bertapa seronoknya mereka dapat rasa cuti sem yang agak lama, yang memakan masa berbulan-bulan tapi student nurse masa tu mungkin tengah merasa menjadi hamba abdi di hospital-hospital yang berkenaan..menjalankan kerja amal semasa mereka-mereka cuti sem..

sesungguhnya.. aku amat berbangga menjadi student nurse swasta..KENAPA?? bkn nak riak, bukan untuk menunjuk-nunjuk..kerana aku kerja tidak di bayar, tak da pon duit yang masuk kat akaun student nurse swasta sebab keja/ praktikal..walau apa yang kami lakukan..walau di maki, di jadi hamba abdi atau di puji, kami tak di beri gaji..pahala lebih baik drp gaji..urmm..kawan-kawan, jangan kita mudah melatah untuk wat keja er..errr..apa plak aku mengarut..

oke..apa kaitan suma yang aku cakap ni..ta da kaitan sgt..sebenarnya, aku disappointed ar..kenapa aku perlu lalui suma ni..agak2 la..aku da beli teket balik kampung lepas exam OSCE tapi kenapa time aku beli teket tu da owang cakap ada lagi exam tyme tu..ingat senang-senang ke nak beli tiket.. ingat mak bapak bapak aku kaya sgt..

arghhhh...aku ta puas ati ni..sapa student nurse HS110, mari kita tegakkan keadilan untuk kesenangan kita bersama..


No comments:

Post a Comment

Anda yang ke berapa: